Monday, May 10, 2010

Drama Bewst Gilewr.....


Drama Adamaya mempunyai 23 episod. Drama ni di adaptasi dari Filem “I’m Not Single” (lakonan Lisa Surihani dan Farid Kamil, diarahkan oleh Pierre Andre) terbitan Metrowealth International Group (MIG) ,syarikat yang dimiliki oleh penerbit terkenal David Teo. Drama arahan Feroz Kadir ini diterajui oleh Hussein Ruffedge sebagai Adam dan Lisa Surihani sebagai Maya......ADAM + MAYA = ADAMAYA...


sinopsis
Drama ni mengisahkan tentang Adam dan Maya yang dijodohkan oleh keluarga masing-masing atas sebab keluarga Maya akan berpindah ke luar negara selama lima tahun atas urusan perniagaan. Tetapi pada masa tersebut Maya masih belajar di sebuah kolej dan tidak dapat ikut untuk berpindah ke luar negara. Pada masa sama juga Maya mempunyai kekasih yag bernama Dani.
Ibubapa Maya risau untuk meninggalkan Maya berseorangan. Atas sebab tersebut mereka membuat keputusan untuk mengahwinkan Maya. Pada masa yang sama juga ibubapa Adam turut bercadang untuk mengahwinkan Adam atas sebab tersendiri. Kebetulan pada satu majlis ibubapa Maya dan Adam yang juga merupakan kenalan lama bertemu. Maka di situlah bermulanya kedua-dua pihak bercadang untuk menikahkan anak mereka. Tanpa pengetahuan kedua orang tua mereka Adam dan Maya pernah bertemu sebelum itu,namun mereka bermusuh disebabkan satu insiden. walaubagaimana pun akhirnya mereka dinikahkan.

Selepas kahwin, Adam membawa Maya berbulan madu di kabin kegemarannya yang berada di kawasan pendalaman untuk mengenali Maya lebih dekat lagi.Semasa bulan madu itu juga barulah Adam tahu isterinya suka berjalan dalam tidur dan rasa bertanggungjawab menjaga keselamatan isterinya walaupun Maya tidak menyukainya.Bagaimanapun, Adam sedar bulan madu mereka bukan hanya berdua, tetapi ada orang ketiga, Dani yang sentiasa mengintip mereka.

Dani adalah kekasih Maya di universiti dan dia sering mendesak Maya meninggalkan suaminya, tetapi Maya enggan kerana babitkan keluarga. Adam pula melayan Maya dengan baik.
Beberapa tahun berlalu, mereka bahagia dengan kehadiran anak prempuan yang bernama Amani. Namun rumah tangga Adam dan Maya bergolak dengan kehadiran Dani yang tidak dapat melupakan Maya dan berusaha dengan pelbagai cara untuk mendapatkan Maya. Dani juga sanggup menceraikan isterinya kerana cintanya pada Maya......Saksikan drama yang menarik ni di Slot Akasia TV3 setiap Isnin-Khamis,6.30pm....selamat menonton.



Pelakon-pelakon yang terlibat dalam drama ini ialah Sein Ruffedge,Lisa Surihani,Faizal Yusup, Diana Amir, Hamidah Wahab, Puteri Mardiana, Dian P.Ramlee,Mustapha Kamal, Hafizudin dan ramai lagi.


P/S: kalau anda terlepas episod yang lepas atau anda ingin menonton semula dari episod pertama boleh menonton di:

http://www.tv3.com.my

walaubagaimana pun anda di nasihatkan agar signup dulu sebelum menonton,pada yang dh singup tu just signin ok.......semoga terhibur.
Categories:

1 comments:

Unknown said...

aq mmg minat giler drama ni....hahahaha...1st time aq lyn giler, drama melayu....