Saturday, June 19, 2010

Movie Japan - Crows Zero 2


Film yang bercerita tentang pertempuran antara geng sekolah arahan Takashi Miike dan menjadi box office pada tahun 2007 dengan mendapat keuntungan sebesar 2,4 billion yen ini akhirnya dibuat sequelnya. Masih menampilkan tokoh utama dari film sebelumnya Takiya Genji yang dilakonkan oleh Oguri Shun, tetapi kali ini dia harus berhadapan dengan seorang bintang muda bersinar Miura Haruma.
Cerita mengambil masa selama 8 bulan setelah film pertama dimana Takiya Genji akan tamat dan keluar dari Suzuran High School. Namun, masih ada beberapa hal yang masih perlu dia selesaikan dengan sekolah lain yang menjadi musuh Suzuran High School..

                                                                                                                 
Housen Gakuen High School yang dipimpin oleh Tatsuya Mito (Miura Haruma) yang menjadi musuh sekolah Suzuran. Dengan didampingi oleh Narumi siswi kelas tiga Housen Gakuen. Pertarungan semula antara dua sekolah ini tak dapat di hindarkan.
Ini adalah salah satu filem sequel yang menurut pengamat filem akan kembali menjadi hit, kerana akan menampilkan perkelahian 500 orang anggota gang. Jumlah yang tidak sedikit, bahkan semasa proses syuting akan dimulai, Takashi Miike membuka casting untuk pemuda berumur 18-35 tahun yang berkepala botak untuk menjadi sebagai anggota gang Housen Gakuen. Juga beberapa orang yang berbadan besar untuk menjadi Serizawa Army, Genji's Perfect Succesion dan figuran khusus adegan perkelahian.


 Di sini saya sediakan beberapa gambar babak dalam filem ini

 








Ni aku sediakan download link juga, betapa baiknya aku kan?

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5
Part 6
Subtitle Link


P/S: Semua Link tu aku cilok anak buah aku punya kamitheblog..malas nak buat sendiri...pepun harap korang enjoy layan cerita ni best giler

0 comments: